Toteutettiin simulaatiopedagoginen ohjaajakoulutus ja skenaarioperustaisen simulaatio-opetuksen suunnitelma HLI oppimiseen. Skenaarioperustainen simulaatio muodostuu orientaatiosta, toiminnasta ja oppimiskeskustelusta. Se on tehokas tapa oppia HLI torjuntaa ja potilaan kokonaisvaltaista hoitoa, koska opiskelijat pystyvät autenttisissa tilanteissa soveltamaan samanaikaisesti tiedollisia, kädentaidollisia, sosiaalisia ja päätöksentekotaitoja.

Hankkeessa aasialaisia opettajia koulutettiin simulaatiopedagogiikkaan järjestämällä hankkeen ensimmäisen vuoden aikana kuukausittain sekä yhteisiä opetustapahtumia että kumppanikohtaisia yksilöllisiä ohjaustapaamisia. Lisäksi tuotettiin useita videoita, ohjeita ja lomakkeita simulaatio-opetuksen toteuttamiseen. Lopullisena tuotteena valmistui 12 kirjallista simulaatiosuunnitelmaa HLI opetukseen, jotka ovat vapaasti saatavilla opettajien e-kirjassa englanniksi, portugaliksi sekä khmerin ja vietnaminkielisinä.

Capacity building hankkeen Aasian kohdeorganisaatiot saivat osana hanketta myös hankkia infektioiden torjunnan opetukseen kuuluvia välineitä ja simulaatio-opetuksen pienlaitteita. Tämä oli merkittävä taloudellinen mahdollisuus saada käyttöön ajantasaista infektioiden torjunnan välineistöä ja oppia niiden oikea käyttö.